Generic Mod Enabler v2.3.0 – Tutorial

by Bendit

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  1. geom
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    Testo originale:
    SPOILER (click to view)
    Because this tool is not well known in the PES community, I thought it worth mentioning. With Kitserver it allows you to install or uninstall a mod with a single click. But rather than explaining what it does, it’s probably best if you just see it in action:

    As you can see in the demo, the program intelligently keeps track of all mod installs, so that it warns you if one mod overwrites part of another. It makes swapping, uninstalling, and testing mods very simple. You don’t have to remember which mod is which file and where, and what order you installed them. The program does it all for you. You can uninstall every mod with a click, and it keeps copies of all your original mods, so it’s great for testing different mods working with each other.

    If you are a reasonably experienced Kitserver user, and you love swapping mods in and out, I think it’s worth spending ten minutes setting this program up.

    Usage Tip : You can use SHIFT-Click & CTRL-Click to select multiple mods like in Windows. The software does all the rest.

    Suggested Installation Guide :

    1 – Kitserver should be installed first. Download JSGME & run JSGME setup. When it asks, install into any folder of your choice eg. C:PES 2010 STUFF
    All your mods will be stored and activated in subfolders of this first one.

    2 – JSGME will ask what you want to call your stored mod folder, I suggest leaving it at the default, which is ‘MODS’. It will create the subfolder C:PES 2010 STUFFMODS
    That’s it for JSGME setup.

    3 – Now we must tell Kitserver where our mods are. We need to think of a name for another folder, the active mod folder, and it helps (later) if the folder name is also short. For now let’s just call it ‘MODS ACTIVE’.

    Open config.txt in your Pro Evolution Soccer 2010kitserver folder.

    At the [afs2fs] section, add a line pointing to your ‘MODS ACTIVE’ folder. In our example we would then have:

    [afs2fs]
    debug = 1
    img.dir = “example-root1″
    img.dir = “C:PES 2010 STUFFMODS ACTIVE”

    Close and save config.txt. All good. You only have to do all the above once.

    Using a mod:

    With any mod you wish to use with JSGME, first you just have to make sure the mod folder structure is compatible with your particular setup.
    So using our setup a Ballpack mod would have to look like this, where each new line represents a subfolder:

    Tribute Ballpack v2.1
    MODS ACTIVE
    IMG
    dt0b.img etc
    —> bin files…

    In most cases a mod will come with IMG subfolders. Anyway this part is basic Kitserver usage. The only thing unique to using JSGME is adding the MODS ACTIVE subfolder.

    That’s it. Now just open JSGME and drag the Tribute Ballpack v2.1 folder onto it, or copy the folder to C:PES 2010 STUFFMODS yourself with Windows File Manager.

    In future you can turn that mod on or off at will with one click.

    Hope this helps!

    Big thanks to Juce and Jæsen Jones for making mod swapping easy.


    Testo tradotto :
    Perché questo strumento non è ben conosciuta nella comunità PES, ho pensato che degni di nota. Con Kitserver ti permette di installare o disinstallare un mod con un solo clic. Ma piuttosto che spiegare ciò che fa, è probabilmente meglio se solo vederlo in azione:

    image

    Come si può vedere nella demo, il programma tiene traccia di tutte intelligente installa mod, in modo che ti avvisa se un mod sovrascrive parte di un altro. Rende swapping, la disinstallazione e mods test molto semplice. Non dovete ricordare che mod è che il file e dove, e in quale ordine sono stati installati. Il programma fa tutto per te. È possibile disinstallare tutti i mod con un clic, e mantiene le copie di tutti i mods originali, così è grande per il test mods diversi che lavorano con loro.

    Download http://hotfile.com/dl/15738000/d01f7f1/Gen..._2.3.0.rar.html
    or Download http://uploading.com/files/298ded16/Generi...sion_2.3.0.rar/

    Se sei un utente Kitserver ragionevolmente esperti, e amate swapping mods dentro e fuori, penso che vale la pena spendere dieci minuti l'impostazione di questo programma up.

    Uso Suggerimento: È possibile utilizzare SHIFT-Click & ctrl-click per selezionare i mod più come in Windows. Il software fa tutto il resto.

    Suggerito Guida all'installazione:

    1 - Kitserver dovrebbe essere installato prima. Scarica JSGME & JSGME eseguire l'installazione. Quando si chiede, installare in qualsiasi cartella di vostra scelta es. C: PES 2010 STUFF
    Tutti i vostri mods verrà memorizzata ed attivata nelle sottocartelle di questo primo.

    2 - JSGME chiederà ciò che si desidera chiamare il tuo memorizzati nella cartella mod, vi suggerisco di lasciare che il valore predefinito, che è 'Mods'. Creerà la sottocartella C: PES 2010 STUFF Mods
    Questo è tutto per l'installazione JSGME.

    3 - Ora dobbiamo dire a Kitserver dove i nostri sono mods. Abbiamo bisogno di pensare a un nome di un'altra cartella, la cartella attiva mod, e aiuta (in seguito) se il nome della cartella è anche breve. Per ora è solo lo chiamano 'MODS attivo'.

    Aprire config.txt nella cartella Pro Evolution Soccer 2010 kitserver cartella.

    Al afs2fs [] sezione, aggiungere una linea che punta verso la 'cartella MODS attivo'. Nel nostro esempio abbiamo avrebbe allora:

    [afs2fs]
    debug = 1
    img.dir = "esempio-root1"
    img.dir = "C: PES 2010 STUFF MODS ATTIVA"

    Chiudere e salvare config.txt. All good. Devi solo fare tutto quanto sopra una volta.

    Utilizzo di un mod:

    Con qualsiasi mod che si desidera utilizzare con JSGME, prima devi solo assicurarsi che la struttura di cartelle mod è compatibile con la propria configurazione particolare.
    Così, attraverso il nostro setup un mod Ballpack dovrebbe assomigliare a questo, in cui ogni nuova linea rappresenta una sottocartella:

    Tribute Ballpack v2.1
    MODS ACTIVE
    IMG
    dt0b.img etc
    -> Bin ...

    Nella maggior parte dei casi un mod uscirà con sottocartelle IMG. Utilizzo Kitserver Comunque questa parte è fondamentale. L'unica cosa unica per usare JSGME è aggiunta la MODS ACTIVE sottocartella.

    That's it. Ora basta aprire JSGME e trascinare la Tribute Ballpack v2.1 cartella su di esso, o copiare la cartella C: PES 2010 STUFF Mods voi stessi con File Manager di Windows.

    In futuro è possibile attivare tale mod o disattivare a piacimento con un semplice clic.

    Hope this helps!

    Un grande grazie a Juce e Jæsen Jones per fare mod swapping facile.


     
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0 replies since 26/10/2009, 10:32   401 views
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