[TUTORIAL] Sostituire KIT Pes 2011 PS3

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  1. Lionel 96
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    Questa guida vi permetterà di sostituire KIT in PES 2011 (PlayStation 3), anche quelli licenziati.

    .:Occorrente:.
    - Game Graphic Studio
    - Il Kit da sostituire
    - La copia di backup di PES 2011

    N.B.: Non seguite questa guida se non avete una PS3 modificata!


    N.B2.: Prima di inserire i Kit dovete seguire questo video-tutorial.



    1. Con Game Graphic Studio aprite il file dt0c.img presente nella directory PS3_GAME/USRDIR.
    2. Adesso avrete vari file di nome unnamedXXXX.bin, cercate quello del vostro Kit da sostituire (Solitamente il Kit che scaricate ha già un numero, Es: interkits5362)
    3. Col tasto destro cliccate nel file .bin e successivamente su Import a file over this one.
    4. Scegliete il kit da sostituire e vi chiederà conferma, voi dite di si.
    5. Adesso salvate e avrete il vostro nuovo Kit!! :D

    Guida scritta da Lionel 96 per Oltreilcalcio, se volete postarla in altri forum chiedetemi il permesso

    Edited by Lionel 96 - 23/5/2011, 21:10
     
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  2. Kavix_94
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    ti sei dimenticato di dire che prima di inserire il kit dovete inserire un file dummy
     
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  3. Lionel 96
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    CITAZIONE (Kavix_94 @ 14/5/2011, 14:20) 
    ti sei dimenticato di dire che prima di inserire il kit dovete inserire un file dummy

    :huh: ??
     
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  4. Kavix_94
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    se tu prima di inserire un kit non inserisci un file dummy il gioco si blocca quando andrai a visualizzare il kit
    Qui ce il video su come inserire il file dummy: VIDEO
     
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  5. butrellone
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    ciao...siete i numeri uno..ho seguito la tua guida e su ggs dopo averli inseriti li visualizzo i kit...poi vado a giocare e quando vado in edit il gioco si blocca...cm mai?..cs sbaglio?..grazie mille
     
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  6. Kavix_94
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    hai seguito prima di inserire i kit il video che ho postato?
     
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  7. Lionel 96
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    Aggiunto alla guida ;)
     
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    ciao, ho seguito la vostra guida e tutti i kit ke prima si bloccavano nn lo fanno +; eccetto 1. infatti qnd vado a esibizione e seleziono l'inter il gioco mi crasha, volevo kiedervi se avete una soluzione ?
     
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  9. juve98
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    Come faccio se il kit è in formato png?
     
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  10. kosmic_09
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    ragazzi una volta creato il file param.bin ...poi come si procede alla modifica non è molto chiaro
     
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    ClioIVIntens

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    Forse questo potrebbe aiutare

    1. Requirement :

    - Modded Xbox 360
    - Clean iso of PES 2010
    - Game Graphic Studio 7.40 (GGS)
    - Kits Relink 2010 v1.2
    - This dummy image (unzip to get the image)

    2. Explore your PES with Game Graphic Studio 7.40 :

    - Open your iso with GGS
    - In the top left : you’ll find all the “.img” inside the “.iso”, if you click on a “.img” you’ll find all “.bin” inside (you can create “artifical subfolders” if you want)
    - The kits are located in “dt_0c.img” (look at the “AFS map” for PES 2010 for PC at this page : it’s almost the same files on Xbox 360)
    - For example, search for the “unnamed_5371.bin” : there are 2 kits for the GK of France (home for slot 1, away for slot 2). In the “unnamed_5372.bin” you’ll find the 2 kits for the players of France. There are always 2 “.bin” per team.
    http://img683.imageshack.us/img683/3549/96042050.jpg
    - The kits start at “unnamed_5365.bin” and end at “unnamed_5876.bin”
    - Click on the “unnamed_5365.bin”, it’s a default kit (or free kit) : there are many default kits and you can add new kits inside (example : Arsenal)
    http://img510.imageshack.us/img510/949/77091462.jpg

    3. Find updated kits :

    - Download patches (only for PC versions) in the PES forums, open the “.bin” with GGS
    - Click on a slot of a kit, it shows in main window : right click and “Save as…”, you’ll get the image “.png”
    - 2 great patchs with a lot of kits updated : here and here
    - You can also find directly kits “.png” on the forums, for example (click on Spoiler)

    4. Update a kit :

    - First make a save of your .iso !
    - Very important : each time you open GGS to insert or update a kit, I think you must insert the “dummy.png” instead of a slot of a “.bin” which isn’t relinked to the game (=which will not appear in the game) before because the first image “.png” inserted damages the “.img” :
    o for the first time, open the “unnamed_5876.bin” (for example, this one isn't relinked)
    o open the “dummy.png” with GGS : it shows in main window
    o then drag it back from main window to the slot 1 of the kit 5876
    o now you can edit as many kits as you want, but if you close GGS, you’ll have to insert another “dummy.png” each time you want to edit kits (in slot 2 of 5876, then slot 1 of 5875, then slot 2 of 5875…)
    http://img525.imageshack.us/img525/7056/10094783.jpg

    [ Questions : in which case must I insert a dummy.png ? each time we open GGS (otherwise the first kit replaced freezes the game) ? just the first time ? could we insert this always in the same slot (slot 1 of 5876 for example) ? ]

    I've tested to replace directly the ".bin" instead of the ".png" but the game freezes when the kit loads (cause "the headers" are not the sames as PC version I think).

    5. Relink the kit :

    - In GGS, find the "unnamed_13.bin" of the "dt_04.img", right click and "Export" it
    - Open the "unnamed_13.bin" exported with Kits Relink 1.2 ("Open params” Xbox 360)
    - This tool makes the link between a team and its numbers of kit : you'll see many teams whithout number of kit. So you can add new kits in GGS instead of "default kits" and relink the number with Kits Relink.
    - When you double click on a team, a window open and you can change the numbers of "unnamed" for the 4 kits.
    - When finished of relinking kits, click on "Save" in the menu !!!
    - Import it in your iso with GGS : right click on "unnamed_13.bin" of the "dt_04.img" and "Import a file over this one"

    [ Questions : how could I choose the number of “model” (1-500) ? what is a model ? a “collar” I understand… ]


    TO DO :

    The kits (png) work fine for me in the game but not the font and the numbers (example : Arsenal numbers are black, not white), and I’ve not already tested to get the right collar. I can't publish my little release for this reason : not good enough. If anyone knows how to modify "reserved space" to insert the numbers (file too big)...

    Please help me and explain : I’ll update this tutorial to finish it.

    NEW :

    I managed to insert successfully fonts and numbers for Arsenal ! :w00t

    It's very difficult to explain my method (modify reserved space) and I want to test it, test the easier method of gabiduta1 too. So don't ask me why I did, I will not waste my time to update this tutorial for the moment because I want to make a patch for you as soon as possible (if bolloxmasta release isn't published yet) !

    I know many people here where happy just to play with EPL kits, so it will be my priority and I will publish it as soon as possible. :)

    Maximum date of release : monday 11 january. Because I go to London after for holidays (I'm french) and attend to Chelsea-Sunderland ! Hope prodigy Kakuta will play !

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  12. dgnthebest
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    CITAZIONE (kosmic_09 @ 2/8/2011, 19:34) 
    ragazzi una volta creato il file param.bin ...poi come si procede alla modifica non è molto chiaro

    neanch'io ho capito tanto qualcosa del file dummy!
    Scusate io vorrei sostituire la maglia del napoli ma non trovo gli unnamed del napoli!...

    Edited by dgnthebest - 11/9/2011, 19:58
     
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  13. Ale.M. 96
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    CITAZIONE (dgnthebest @ 10/9/2011, 10:32) 
    CITAZIONE (kosmic_09 @ 2/8/2011, 19:34) 
    ragazzi una volta creato il file param.bin ...poi come si procede alla modifica non è molto chiaro

    neanch'io ho capito tanto qualcosa del file dummy!
    Scusate io vorrei sostituire la maglia del napoli ma non trovo gli unnamed del napoli!...

    Infatti si potrebbe fare una guida fatta bene???
     
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  14. nino1981
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    non ho capito bene il procedimento, il dummy delle maglie sarebbe l'unnamed_754 del dt0c? lo devo mettere al posto dell'unnamed ke voglio cambiare e poi mettere le maglie?
    potreste fare una guida passo passo?
    grazie!!!
     
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  15. jdera
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    CITAZIONE (Ale.M. 96 @ 11/9/2011, 21:11) 
    CITAZIONE (dgnthebest @ 10/9/2011, 10:32) 
    neanch'io ho capito tanto qualcosa del file dummy!
    Scusate io vorrei sostituire la maglia del napoli ma non trovo gli unnamed del napoli!...

    Infatti si potrebbe fare una guida fatta bene???

    Ne ho creata una io, in cui spiego meglio il procedimento:
    https://oltreilcalcio.forumcommunity.net/?t=47823063

    Inoltre spiego anche come sostituire i kit di squadre come il milan, che si rovano nel dt0f e non nel dt0c da quando è stato rilasciato il primo dlc konami.
     
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16 replies since 13/5/2011, 20:38   1971 views
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