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Lionel 96.
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Questa guida vi permetterà di sostituire KIT in PES 2011 (PlayStation 3), anche quelli licenziati.
.:Occorrente:.
- Game Graphic Studio
- Il Kit da sostituire
- La copia di backup di PES 2011N.B.: Non seguite questa guida se non avete una PS3 modificata!
N.B2.: Prima di inserire i Kit dovete seguire questo video-tutorial.
1. Con Game Graphic Studio aprite il file dt0c.img presente nella directory PS3_GAME/USRDIR.
2. Adesso avrete vari file di nome unnamedXXXX.bin, cercate quello del vostro Kit da sostituire (Solitamente il Kit che scaricate ha già un numero, Es: interkits5362)
3. Col tasto destro cliccate nel file .bin e successivamente su Import a file over this one.
4. Scegliete il kit da sostituire e vi chiederà conferma, voi dite di si.
5. Adesso salvate e avrete il vostro nuovo Kit!!
Guida scritta da Lionel 96 per Oltreilcalcio, se volete postarla in altri forum chiedetemi il permesso
Edited by Lionel 96 - 23/5/2011, 21:10. -
Kavix_94.
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ti sei dimenticato di dire che prima di inserire il kit dovete inserire un file dummy . -
Lionel 96.
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ti sei dimenticato di dire che prima di inserire il kit dovete inserire un file dummy
??. -
Kavix_94.
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se tu prima di inserire un kit non inserisci un file dummy il gioco si blocca quando andrai a visualizzare il kit
Qui ce il video su come inserire il file dummy: VIDEO. -
butrellone.
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ciao...siete i numeri uno..ho seguito la tua guida e su ggs dopo averli inseriti li visualizzo i kit...poi vado a giocare e quando vado in edit il gioco si blocca...cm mai?..cs sbaglio?..grazie mille . -
Kavix_94.
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hai seguito prima di inserire i kit il video che ho postato? . -
Lionel 96.
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Aggiunto alla guida . -
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ciao, ho seguito la vostra guida e tutti i kit ke prima si bloccavano nn lo fanno +; eccetto 1. infatti qnd vado a esibizione e seleziono l'inter il gioco mi crasha, volevo kiedervi se avete una soluzione ? . -
juve98.
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Come faccio se il kit è in formato png? . -
kosmic_09.
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ragazzi una volta creato il file param.bin ...poi come si procede alla modifica non è molto chiaro . -
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Forse questo potrebbe aiutare
1. Requirement :
- Modded Xbox 360
- Clean iso of PES 2010
- Game Graphic Studio 7.40 (GGS)
- Kits Relink 2010 v1.2
- This dummy image (unzip to get the image)
2. Explore your PES with Game Graphic Studio 7.40 :
- Open your iso with GGS
- In the top left : you’ll find all the “.img” inside the “.iso”, if you click on a “.img” you’ll find all “.bin” inside (you can create “artifical subfolders” if you want)
- The kits are located in “dt_0c.img” (look at the “AFS map” for PES 2010 for PC at this page : it’s almost the same files on Xbox 360)
- For example, search for the “unnamed_5371.bin” : there are 2 kits for the GK of France (home for slot 1, away for slot 2). In the “unnamed_5372.bin” you’ll find the 2 kits for the players of France. There are always 2 “.bin” per team.
http://img683.imageshack.us/img683/3549/96042050.jpg
- The kits start at “unnamed_5365.bin” and end at “unnamed_5876.bin”
- Click on the “unnamed_5365.bin”, it’s a default kit (or free kit) : there are many default kits and you can add new kits inside (example : Arsenal)
http://img510.imageshack.us/img510/949/77091462.jpg
3. Find updated kits :
- Download patches (only for PC versions) in the PES forums, open the “.bin” with GGS
- Click on a slot of a kit, it shows in main window : right click and “Save as…”, you’ll get the image “.png”
- 2 great patchs with a lot of kits updated : here and here
- You can also find directly kits “.png” on the forums, for example (click on Spoiler)
4. Update a kit :
- First make a save of your .iso !
- Very important : each time you open GGS to insert or update a kit, I think you must insert the “dummy.png” instead of a slot of a “.bin” which isn’t relinked to the game (=which will not appear in the game) before because the first image “.png” inserted damages the “.img” :
o for the first time, open the “unnamed_5876.bin” (for example, this one isn't relinked)
o open the “dummy.png” with GGS : it shows in main window
o then drag it back from main window to the slot 1 of the kit 5876
o now you can edit as many kits as you want, but if you close GGS, you’ll have to insert another “dummy.png” each time you want to edit kits (in slot 2 of 5876, then slot 1 of 5875, then slot 2 of 5875…)
http://img525.imageshack.us/img525/7056/10094783.jpg
[ Questions : in which case must I insert a dummy.png ? each time we open GGS (otherwise the first kit replaced freezes the game) ? just the first time ? could we insert this always in the same slot (slot 1 of 5876 for example) ? ]
I've tested to replace directly the ".bin" instead of the ".png" but the game freezes when the kit loads (cause "the headers" are not the sames as PC version I think).
5. Relink the kit :
- In GGS, find the "unnamed_13.bin" of the "dt_04.img", right click and "Export" it
- Open the "unnamed_13.bin" exported with Kits Relink 1.2 ("Open params” Xbox 360)
- This tool makes the link between a team and its numbers of kit : you'll see many teams whithout number of kit. So you can add new kits in GGS instead of "default kits" and relink the number with Kits Relink.
- When you double click on a team, a window open and you can change the numbers of "unnamed" for the 4 kits.
- When finished of relinking kits, click on "Save" in the menu !!!
- Import it in your iso with GGS : right click on "unnamed_13.bin" of the "dt_04.img" and "Import a file over this one"
[ Questions : how could I choose the number of “model” (1-500) ? what is a model ? a “collar” I understand… ]
TO DO :
The kits (png) work fine for me in the game but not the font and the numbers (example : Arsenal numbers are black, not white), and I’ve not already tested to get the right collar. I can't publish my little release for this reason : not good enough. If anyone knows how to modify "reserved space" to insert the numbers (file too big)...
Please help me and explain : I’ll update this tutorial to finish it.
NEW :
I managed to insert successfully fonts and numbers for Arsenal ! :w00t
It's very difficult to explain my method (modify reserved space) and I want to test it, test the easier method of gabiduta1 too. So don't ask me why I did, I will not waste my time to update this tutorial for the moment because I want to make a patch for you as soon as possible (if bolloxmasta release isn't published yet) !
I know many people here where happy just to play with EPL kits, so it will be my priority and I will publish it as soon as possible.
Maximum date of release : monday 11 january. Because I go to London after for holidays (I'm french) and attend to Chelsea-Sunderland ! Hope prodigy Kakuta will play !
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dgnthebest.
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ragazzi una volta creato il file param.bin ...poi come si procede alla modifica non è molto chiaro
neanch'io ho capito tanto qualcosa del file dummy!
Scusate io vorrei sostituire la maglia del napoli ma non trovo gli unnamed del napoli!...
Edited by dgnthebest - 11/9/2011, 19:58. -
Ale.M. 96.
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Infatti si potrebbe fare una guida fatta bene???
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nino1981.
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non ho capito bene il procedimento, il dummy delle maglie sarebbe l'unnamed_754 del dt0c? lo devo mettere al posto dell'unnamed ke voglio cambiare e poi mettere le maglie?
potreste fare una guida passo passo?
grazie!!!. -
jdera.
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Ne ho creata una io, in cui spiego meglio il procedimento:
https://oltreilcalcio.forumcommunity.net/?t=47823063
Inoltre spiego anche come sostituire i kit di squadre come il milan, che si rovano nel dt0f e non nel dt0c da quando è stato rilasciato il primo dlc konami..